Del 16 al 28 de setembre de 2026, Barcelona acollirà una nova edició de La Nit de les Religions. Conviccions i Creences en Diàleg, una iniciativa que posa en valor la diversitat religiosa, espiritual i conviccional de la ciutat.
Més de 50 comunitats religioses i entitats participaran en una programació de 45 activitats, que inclou conferències, tallers, concerts, espais de meditació i silenci, taules rodones, rutes guiades i visites a centres de culte i altres espais de Barcelona. El gruix de les activitats es concentrarà els dies 19 i 20 de setembre.
L’acte inaugural serà el 16 de setembre, a les 18 h, al Teatre dels Lluïsos de Gràcia, i comptarà amb un concert de música sufí del grup Aslan i una mostra de dansa giravoltant (Sema). L’activitat serà d’accés lliure i no requerirà inscripció prèvia.
Organitzada per AUDIR – Associació UNESCO per al Diàleg Interreligiós i Interconviccional, amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i la col·laboració de la Fundació «la Caixa» i la Diputació de Barcelona, la iniciativa té com a objectiu afavorir el coneixement mutu, combatre prejudicis i estereotips i promoure la llibertat de consciència, el respecte a la diversitat i la convivència.
La Nit de les Religions es consolida així com un espai de trobada ciutadana per conèixer de prop la pluralitat de creences i conviccions que formen part de la realitat social de Barcelona.

