..... Inici | Ràdio | Recerca

Tertúlia amb l'excoronel i sociòleg colombià Omar Rojas | 20 nov.

by 16:40 0 comentaris

Presentarà una investigació sobre l'escàndol dels anomenats "falsos positivos" a Colòmbia

El proper 20 de novembre l’ICIP i Casa Amèrica Catalunya organitzen una tertúlia impartida pel sociòleg Omar Eduardo Rojas Bolaños amb l’objectiu d’informar sobre l’escàndol dels anomenats "falsos positivos" a Colòmbia. Aquest nom fa referència a les declaracions de finals del 2006 sobre la implicació de membres de l’Exèrcit de Colòmbia en l’assassinat de civils innocents, fent-los passar per guerrillers morts en combat. El ponent presentarà la seva investigació i publicació Ejecuciones extrajudiciales en Colombia 2002-2010: obediencia ciega en campos de batalla ficticios.

Rojas Bolaños té un Màster en seguretat pública, és especialista en servei de policia i seguretat i gerència del recursos humans, escriptor i coronel retirat de la Policia Nacional. Ha estat docent en universitats tant públiques com privades i investigador de l’Institut d’Estudis Socio-Històrics Fray Alonso de Zamora de la Universitat Santo Tomás i de la Universitat Nacional de Colòmbia.

Altres dels seus projectes d’investigació i projecció social de rellevància son: Las parteras de Urama Grande (2018); Armas para inmortalizar (2010-2011) y Volando como el Ave Fénix (2010).

Data y lloc:
20 de novembre de 2018, 18.00 h.

Biblioteca de l'ICIP
Carrer Tapineria, 10, 1ra planta
08002 Barcelona, Catalunya



Presentará una investigación sobre el escándalo de los llamados "falsos positivos" en Colombia

El próximo 20 de noviembre el ICIP y Casa América Cataluña organizan una tertulia impartida por el sociólogo Omar Eduardo Rojas Bolaños con el objetivo de informar sobre el escándalo de los llamados "falsos positivos" en Colombia. Este nombre hace referencia, en las declaraciones de finales del 2006, sobre la implicación de miembros del Ejército de Colombia en el asesinato de civiles inocentes haciéndolos pasar por guerrilleros muertos en combate. El ponente presentará su investigación y publicación Ejecuciones extrajudiciales en Colombia 2002-2010: obediencia ciega en campos de batalla ficticios.

Rojas Bolaños tiene un Máster en seguridad pública, es especialista en servicio de policía y seguridad y gerencia del recursos humanos, escritor y coronel retirado de la Policía Nacional. Ha sido docente en universidades tanto públicas como privadas e investigador del Instituto de Estudios Socio-Históricos Fray Alonso de Zamora de la Universidad Santo Tomás y de la Universidad Nacional de Colombia.

Otros de sus proyectos de investigación y proyección social de relevancia son: Las parteras de Urama Grande (2018); Armas para inmortalizar (2010-2011) y Volando como lo Ave Fénix (2010).

Fecha y lugar: 20 de noviembre de 2018, 18.00 h.

Biblioteca de la ICIP
Carrer Tapineria, 10, 1ra planta
08002 Barcelona, Catalunya



#culturadepau #dretshumans #america #colombia #conferencies #investigacio #catalunya #barcelona #agenda 

DSAN

Developer