Assassinen l'activista en drets humans Gavis Moreno a l'Equador

31.3.18

(Cat)

Gavis Moreno tenia 46 anys i era la directora del Centre de Rehabilitació de Dones de Guayaquil. En una emboscada similar que recorda a la de la regidora brasilera Marielle Franco, va ser assassinada a trets aquest dimarts a la nit.

"Gavis Moreno tenia 46 anys i era la directora del Centre de Rehabilitació de Dones de Guayaquil. En una emboscada similar que recorda a la de la regidora brasilera Marielle Franco, va ser assassinada a trets aquest dimarts a la nit.

Va sortir del seu treball a la presó i es dirigia a casa seva. Anava en un acte oficial, amb un xofer. Tenia la finestreta oberta. Dos homes en una moto els van interceptar i els van disparar. Ella va ser assassinada per 12 impactes de bala i el xofer va rebre un tret a l'abdomen. Ell va conduir, com va poder, fins a l'hospital. Davis va ser atesa d'urgència però va morir.

Gavis era afrodescendent, activista de drets humans i feminista. Pertanyia al col·lectiu "Dones d'asfalt" i des d'allà va poder començar a transformar el Centre de Rehabilitació de Dones de Guayaquil. Utilitzava l'art urbà com a eina per donar poder i rehabilitar a les dones privades de la seva llibertat. (...) "

(esp)

Gavis Moreno tenía 46 años y era la directora del Centro de Rehabilitación de Mujeres de Guayaquil. En una emboscada similar que recuerda a la de la concejala brasileña Marielle Franco, fue asesinada a balazos este martes por la noche.

"Gavis Moreno tenía 46 años y era la directora del Centro de Rehabilitación de Mujeres de Guayaquil. En una emboscada similar que recuerda a la de la concejala brasileña Marielle Franco, fue asesinada a balazos este martes por la noche.

 Salió de su trabajo en la cárcel y se dirigía a su casa. Iba en un auto oficial, con un chofer. Tenía la ventanilla abierta. Dos hombres en una moto los interceptaron y les dispararon. Ella fue alcanzada por 12 impactos de bala y el chofer recibió un balazo en el abdomen. Él condujo, como pudo, hasta el hospital. Davis fue atendida de urgencia pero murió.

Gavis era afrodescendiente, activista de derechos humanos y feminista. Pertenecía al colectivo "Mujeres de asfalto" y desde allí pudo comenzar a transformar el Centro de Rehabilitación de Mujeres de Guayaquil. Utilizaba el arte urbano como herramienta para empoderar y rehabilitar a las mujeres privadas de su libertad. (...)"


#dretshumans #dones #dona #noticies #america #solidaritat #violencia #racisme 

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada