30 març | Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya 2017 | Llotja de Lleida

20.3.17

Fotograma de NIEVE NEGRA (Argentina-Espanya)


LA MOSTRA DE CINEMA LLATINOAMERICÀ DE CATALUNYA PRESENTA LA SECCIÓ OFICIAL DE LLARGMETRATGES I EL SEU JURAT

Nou llargmetratges representant onze nacionalitats diferents competiran a la Secció Oficial de la 23a Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya, organitzada per la Paeria i el Centre Llatinoamericà de Lleida, que se celebrarà a Lleida del 27 de març al 2 d'abril.

La Secció Oficial de Llargmetratges està patrocinada, un any més, per Movistar+, que a més a més lliurarà el Premi al Millor Llargmetratge. Estrena catalana de la coproducció argentí-espanyola "Nieve negra", protagonitzada per Ricardo Darín, Leonardo Sbaraglia, l'actriu catalana Laia Costa i Federico Luppi, que es projectarà el dijous 30 de març a la Llotja durant la inauguració

La Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya posa a disposició del públic les entrades per assistir gratuïtament a la inauguració. Es poden recollir a partir d'avui i fins a exhaurir existències, al Centre Llatinoamericà de Lleida (horari: 10h a 14h. C/ General Brito 5, baixos) i a la Regidoria de Cultura (horari 10h a 14h. Av. Blondel, 64)

La inauguració tindrà lloc el dijous 30 de març de 2017, a les 21:00 h, a La Llotja de Lleida (Av. Tortosa, 6-8. Lleida, Catalunya)


LES OBRES QUE COMPETIRAN A LA SECCIÓ OFICIAL DE LLARGMETRATGES, patrocinada per Movistar+ SÓN:

NIEVE NEGRA (Argentina-Espanya) de Martín Hodara (90') – 2017

Salvador viu aïllat dins la seva cabana a la Patagònia. Està acusat d'haver matat el seu germà durant l'adolescència. Després de dècades sense veure's, el seu germà Marcos i la seva dona Laura, que està embarassada, tornen d'Espanya per tal de convèncer-lo que vengui les terres que comparteixen en herència del seu pare. Enmig d'un paratge solitari i inaccessible, ben aviat es produeix l'enfrontament dels dos germans i reapareixen foscos secrets del passat, davant de l'espantada mirada de la indefensa Laura.


VIEJO CALAVERA (Bolívia – Qatar) de Kiro Russo (77') – 2016

El pare d'Elder Mamani ha mort i sembla com si això no li importés. Segueix Xupant als Karaokes, als carrers i posant-se en problemes. Però ja no hi ha ningú que se'n vulgui fer càrrec. L'únic que li queda és la casa de la seva àvia als afores del poble miner. El seu oncle Francisco, que és també el seu padrí, se n'ha d'ocupar. L'ajuda i li aconsegueix un treball a la mina. Però a Elder sembla que no li interessa res, sempre l'està cagant quan es baralla amb el seu padrí, es perd en l'obscuritat i tampoc no treballa. De totes maneres allí dins se n'ha assabentat d'històries fosques del seu oncle. No és tan innocent, sembla, com diuen. Cal saber arreglar-se-les enmig d'aquest laberint, enmig d'aquest lloc fosc i desconegut, on tothom és els altres. Mig tocats per la llum de la mort.

SANTA Y ANDRÉS (Cuba / França / Colòmbia) de Carlos Lechuga (105') - 2016

Ens trobem a l'orient de Cuba, l'any 1983. Santa és una camperola de trenta anys que treballa en una granja estatal. Andrés, un escriptor homosexual de cinquanta anys que, segons el govern, té "problemes ideològics". Com és habitual amb els contraris a la revolució, quan hi ha un esdeveniment polític a la zona, algú és enviat per evitar que cometi algun acte d'oposició pública. Aquesta vegada li toca a Santa que, durant tres dies Santa s'asseu davant la cabana d'Andrés i supervisa els seus moviments. Santa i Andrés són completament oposats; no se suposa que simpatitzin, però moltes coses els uneixen.


MAÑANA A ESTA HORA (Colòmbia / Canadà) de Lina Rodriguez (85') de 2016

Adelaida, una intel·ligent i bella jove de 17 anys, viu amb els seus pares en un apartament de Bogotà. Els tres conviuen i gaudeixen d'una vida familiar còmoda i comparteixen els contratemps habituals de la vida quotidiana. Ben aviat comencen a aparèixer esquerdes dins la llustrosa superfície d'aquesta família aparentment perfecta. Justament en l'etapa més alta de la seva angoixa adolescent i en plena recerca de la seva identitat, Adelaida xoca constantment amb la seva mare. Fins que passa una tragèdia… Pertorbada, la família enfronta el repte més gran fins al moment. Desesperats per aferrar-se als llaços que els uneixen, hauran d'encarar la incertesa del demà.

LA REGIÓN SALVAJE (Mèxic) de Amat Escalante (100') – 2016

Alejandra és una jove mare i mestressa de casa que cria els seus fills al costat del seu marit Ángel en una petita ciutat de Mèxic. El seu germà Fabián és infermer en un hospital local. Les seves vides provincianes són alterades amb l'arribada de la misteriosa Verònica. El sexe i l'amor són fràgils en certes regions on existeixen els valors familiars i la hipocresia, l'homofòbia i el masclisme són forts. Verònica els convenç que en un bosc proper, en una cabana aïllada, hi ha alguna cosa que no pertany a aquest món però que és la resposta a tots els seus problemes. És alguna cosa, a la força de la qual no s'hi poden resistir amb la qual cosa es pot obtenir la pau o patir la ira.

LA MUJER DEL ANIMAL (Colòmbia) de Victor Gaviria (120') – 2015

Després de ser descoberta disfressant-se de Verge, Amparo fuig per por del seu pare de l'internat de monges on era acollida. Arriba a un barri marginal de Medellín per viure amb la seva germana. Quan el seu cunyat la introdueix a la família, el cosí Libardo, que s'enamora d'ella, la rapta en un ritual matrimonial i després l'obliga a viure amb ell. La família de l'Animal serà testimoni del seu captiveri. La comunitat, animada per Libardo, no intercedeix en favor d'Amparo, la qual és abandonada a la vigilància permanent. Forçada a convertir-se en la dona de l'Animal, Amparo té una filla. Podrà, per amor, detenir la repetició del cicle del qual també fou víctima la seva mare? Podrà sobreviure i salvar la filla?


EL REY DEL ONCE (Argentina) de Daniel Burman (80') - 2015

Ariel es pensa que ha deixat enrere el seu passat. Ha construït una nova vida com a economista a Nova York però ha de tornar a Buenos Aires convocat pel seu pare Usher. La missió de la vida d'Usher és el funcionament d'una fundació d'ajuda jueva a El Once. A Buenos Aires, Ariel coneix Eva, una dona muda i intrigant que treballa a la fundació. No és casual que la visita d'Ariel coincideixi amb Purim, una festivitat que commemora la salvació de la diàspora jueva de l'aniquilació. Un dia de joia davant el desastre que s'ha evitat, una ocasió per tal de celebrar que forma el subtext d'una comèdia d'errors, trobades, malentesos i reflexió sobre el fet que no sempre podem deixar enrere el nostre passat.


CLEVER (Uruguai) de Federico Borgia i Guillermo Madeiro (83') - 2015

Clever, instructor d'arts marcials i pare infeliçment divorciat, està obsessionat amb pintar uns focs especials al seu cotxe. Per tal de plasmar el seu desig haurà de viatjar a un poble remot on, aparentment, resideix l'artista capaç de fer-ho realitat. Personatges excèntrics i misteriosos el rebran per tal de conduir-lo a un destí inesperat. Una aventura solitària i absurda, un home abatut intentant omplir un buit a la seva vida.


AQUÍ NO HA PASADO NADA (Xile) de Alejandro Fernández Almendras (95') - 2016

Vicente, un jove audaç i solitari, passa l'estiu a la platja, a casa del seus pares. Són uns dies de relax, mar i festes amb qui sigui. Però una nit d'alcohol i de perseguir noies canviarà la seva vida per sempre: és acusat d'atropellar un pescador, matar-lo i escapolir-se. "Yo no iba manejando", diu Vicente (Agustín Silva, La Nana) mentre intenta recordar què és el que va passar la nit anterior. L'únic que recorda és la nena amb qui s'estava petonejant al seient del darrere d'un cotxe en moviment. Afirma que el fill d'un poderós polític és qui conduïda. El poder, la manipulació i la culpa faran que  les seves dolces vacances d'estiu s'acabin amargament.


Més informació: 

Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya
www.mostradelleida.com

#catalunya #projeccions #fires #premis #agenda 

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada